Träning & Hälsa

2011-02-16 @ 10:19:00
Snälla snälla fre kan du ha ett inlägg om hur du tränar, äter och sånt för att nå dina mål? Liksom massa tips? :) skulle va skit snällt! Föresten man ser tydliga resultat på dig!!

JAAA visst kan jag det!!! =D
Först och främst så har jag lärt mig med tiden(erfarenheter jag lovar hahahah) att DET INTE LÖNAR sig att banta då jag tycker att man får stå emot mat som man älskar, och jag har värsta passionen för mat, så det är inte kul alls, att ha godisstopp, choklad stopp bullar och sånt skit är ONÖDIGT. Då sprider man negativa tankar runt viktnedgången, träningen eller whatever de e man har för mål, vilket leder till att det blir jobbigt. Sen när man bantar så går man upp lika snabbt som man gick ner de kilona, JAG LOVAR det är ett faktum hahah!!! Det man får lära sig istället är att ha bättre disiplin på sig själv och unna sig ibland, eftersom man behöver de sakerna som finns i de onyttiga också! Men man behöver inte feta sig ordentliget, jag brukar unna mig på helger, på söndagar typ, men då är det viktigt också att jag håller koll på hur mycket jag fetar mig med! =)



GÖR SÅHÄR:
Det man ska göra är att ändra sin matvana, det är det bästa sättet helt enkelt och resultaten varar då inte bara i två veckor! Innan vi började äta nyttigt hemma så hade vi ingen koll på klockan när vi åt, eller hur mycket vi åt (åt fast än ja va mätt), eller hur många gånger under dagen! Tex Ingen sallad och oftast käkade vi middag efter 20.00!

JAG HAR GJORTSÅHÄR:

Dragit ner på "vita" kolhydrater (pasta, ris osv) bytt ut det mot "mörka" kolhydrater dvs fullkorns, och gurlgur! Börjat äta ordentlig frukost (tex två knäcke bröd, med ägg, tomat, ost, osv. gröt, musli, mjölk) Att skippa frukosten är onödigt, man får ingen energie under dagen, och matsmältningen startar inte igång, så frukost är den viktigaste måltiden verkligen!!!!!!!!!!!!



Slutat skippa måltider, DET HÄR ÄR också ETT FAKTUM man måste äta var tredje timme för att hålla igång matsmältningen, så jag äter frukost, mellanmål(typ äpple), lunch, mellan mål (typ knäcke macka), middag, kvällsmål! Jag äter mindre portioner men äter oftare och nyttigare!Vilket minskar risken med att man små äter onödiga saker, godis o sånt. Och vatten är din bästa vän!!! Jag har en flaska med vatten i väskan hela tiden, vatten är nyttigt, kompletterar måltiden och stillar hungern om de e så du går på någon diet!


När det kommer till träningen så FINNS det TYVÄRR inga genvägar, man måste träna hårt, man måste springa och svettas, eller simma om man vill förbränna fett, det är det enda alternativet, bantingenspiller, extra drycker som förbränner fett och sånt shit är bara FAKE!


DU är den som kan bestämma över dig själv, över din hjärna och DU SJÄLV måste inse att det inte finns några genvägar, och DU MÅSTE VILJA DET HÄR 100%, för då kommer du tycka att det är SKIT KUL! När jag insåg de här grejerna, att ja måste börja äta nyttigt, att jag måste träna osv, fyfaaan va bra jag mådde, jag märkte verkligen skillnad, jag blev piggare och gladare, och orkar vakna på morgonen, det känns som att jag överdriver men jag lovar man märker en stor skillnad på hälsan, och sen när man börjar se reslutat så tycker man det är roligt och man pushar sig mer!

Träning:
Mitt gymkort har gått ut så jag brukar träna hemma, det finns sjukt många tränings tips på internet på hur man ska träna med sin egen kropp, typ situps, armhävningar, benlyft osv! Så det är bara sätta igång, Det finns inga regler, do whachu wanna do! =) OCH försök att utnyttja varje tillfälle som en träning, när du damsugar hemma, när du går ut för att slänga soppar (ta en runda då), ta en promenad till affären! Försök jogga, jag själv är tyvärr sämst på det, men när solen börjar komma framm ska jag försöka hänga efter pojkvännen som kommer börja jogga då! =)

Lite tips på vad man kan ha på en diet;
Tonfisk i vatten,
keso, (funkar bra som sås)
knäckebröd (minst 3 gånger om dagen),
Kyckling, okryddad,
Kalkon,
skinka,
ägg
sallad + grönsaker
grapefrukot
varmakoppen
som snacks nötter

Ät mer protin än kolhydrater!!! Tänk på det varje gång du ska äta! =) Mindre portioner men oftare, var tredje timme! =)


Im gettin there ;)

Hoppas det här hjälper någon och bli peppad till att börja träna och äta nyttigt! =D Säg gärna va ni tyckte om inlägget, om det är något jag skrivit helt fel om eller så! De mesta är av egna erfarenhter så, ja kanske gjort/sagt  helt fel på något =)



Kommentarer
Postat av: Art By Tina/Tina Axelsson

Tack så mycket - och jag kan nog nästan lova att jag aldrig kommer sluta att måla - det får min värld att snurra.



Bra tips på att hålla kroppen i form, det behöver jag bli lite bättre på, men jag hittar liksom aldrig motivationen till det.

2011-02-16 @ 13:26:20
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Zewdy

YOU GO GIRL!

2011-02-16 @ 19:04:14
Postat av: Sandra Marinoni

så jävla duktigt :D

jag måste också ta tag i mig själv, börjar förfalla helt och hållet.. haha!

2011-02-17 @ 19:02:26
URL: http://marinoni.blogg.se/
Postat av: Sallie M.

Jävlar! Gud! Får ångest! Hahah, har velat själv att gå ner i vikt, och det är as svårt. Men grattis för din kropp dödar! Haha :D

2011-02-18 @ 17:28:52
URL: http://sallie.blogg.se/
Postat av: Anonym

TACK FÖR SVARET DU ÄR BÄST!

2011-02-20 @ 12:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0